zaterdag 4 april 2020

Zelfgemaakte stempels & Distress Glaze


Voor dit project moeten we even ver terug in de tijd. Terug naar 2013 om precies te zijn. De 2e keer Art Specially (voor mij) in Zeist. Ik weet niet meer precies wie de workshop gaf, maar top op heden is deze wel blijven hangen in mijn hoofd. Ik schreef toen nog geen blogs dus ik kan het niet even snel bij mezelf opzoeken. Ik vraag me af wie zich deze workshop nog herinnerd (en deze ook heeft gedaan). Het gaat om deze vuurtoren kaart met een gestempelde achtergrond van blokjes. Deze blokjes stempel was gemaakt van een restje rubber. We maskeerde de vuurtoren afdruk en stempelden vervolgens eromheen heel het blaadje vol, ik vind het nog steeds een leuk effect.

Maar wat het meest is blijven hangen is dit voorbeeld wat daar op tafel lag. Van restanten stempelrubber was een complete achtergrond stempel gecreƫerd. Ik zei tegen mezelf, dit moet ik zelf ook een keer gaan maken... Dat zei ik dus in 2013! Nu en paar kleine jaartjes verder
zitten we in 2020 en heb ik EINDELIJK mijn belofte aan mijzelf waargemaakt en ben aan de slag gegaan met mijn restjes rubber en dit is het resultaat van mijn achtergrond stempels:


Natuurlijk ben ik er ook meteen mee aan de slag gegaan. Het resultaat zijn deze 3 kaartjes met een zee thema, dit omdat ik ook aan de slag wilde gaan met de nieuwe Art Specialy lijn van 2020. Omdat ik veel live video's heb zitten kijken omdat ASP2020 afgelast is dit jaar kwam ik uit bij Tim Holtz die een demo liet zien met de nieuwe Distress Glaze. Toevallig had ik net 3 kleurtjes gekocht bij Doe@ding om het eens uit te proberen. Ik moet je wel waarschuwen, want als je naar zijn filmpjes kijkt wil je meteen alles hebben haha. Wat in het kort zo leuk is aan Distress glaze is dat het na het embossen in tegenstelling tot de meeste embossingpoeders transparant is en het matched natuurlijk bij je Distress kleuren. In al deze onderstaande kaartjes heb ik een kleurtje glaze toegepast (broken china, fossilized amber & cracked pistachio) en 1 zelfgemaakte achtergrond stempel gebruikt.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten