donderdag 20 april 2017

Tea-Riffic!!!

Één van de leuke dingen aan werken in een hobby winkel is dat ik soms leuke voorbeelden mag maken voor de winkel. Een enkele keer mag ik zelfs voorbeelden maken die opgestuurd worden naar het hoofdkantoor van Pipoos zodat ze die daar mooi op de foto kunnen zetten. Die foto's worden dan weer gebruikt op de website, Facebook of in de nieuwsbrief. Met moeder dag in aantocht kregen we laats een oproepje voor leuke voorbeelden. Ik ben aan de slag gegaan met een hippe theedoos voor moederdag. Inmiddels is deze te zien in de moederdag nieuwsbrief met een link naar de website van Pipoos. Super leuk!

Hij lijkt zo eenvoudig, maar je verkijkt je altijd op de tijd die het kost. Het idee was er zo, maar dan de uitvoering nog... Als eerste heb ik de theedoos wit geverfd met 2 lagen Gesso. Na een paar keer oefenen op een blaadje heb ik uit de hand met een platte penseel de tekst op de deksel geschilderd. Voor de zijkanten heb ik eerst met potlood en een liniaal het patroon getekend. De afstand van de driehoekjes is 2,5 cm. Ik heb gekozen voor 3 pasteltinten: licht geel, baby rozen en mint. De deksel heb ik speels gemaakt door er uit de hand met een platte penseel driehoekjes aan te brengen. de roze en mint driehoekjes heb ik open gelaten en de gele juist ingekleurd. Om de kleur van de tekst op de deksel terug te laten komen heb ik aan de onderkant een randje zwart aangebracht. Om de theedoos te beschermen heb ik hem als laatste nog een vernis laagje gegeven met Mod Podge mat.


Materialen:
- Houten theedoos 6 vaks Pipoos: 71347 -
- Panduro Gesso Pi[oos: 22980 -
- Mod Podge mat Pipoos: 32329 -
- Acrylverf licht geel -
- Acrylverf baby roze -
- Acrylverf mint -
- Acrylverf zwart -
- Platte penseel klein -
- Platte penseel groot -
- Grijs potlood -
- Liniaal -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten