maandag 11 april 2016

Art Specially Stempel & Mixed Media Event 2016 (Zondag)


Dan nu deel 2 van het Art Specially event (DEEL1), de hoofdpijn is inmiddels weg, de aankopen zijn opgeborgen en een paar stempels zijn zelfs al gebruikt. V oor het slapen gaan nog een ontspannend bad genomen en na een relaxed ontbijt stonden we weer te trappelen tot we weer aan de slag mochten gaan. De eerste stop was het Stampin'Up! workshop plein waar we de vorige dag haast niet aan toegekomen zijn. Hier heb ik 3 workshops gedaan met de onderstaande foto's als resultaat:

 

Voor de 'celebrate' kaart heb ik alleen thuis op een roze kaart geplakt. Bij de workshop zat deze op een witte kaart, maar dat vond ik zelf net te saai. Toen was het hoog tijd om te gaan shoppen, dat was er de vorige dag ook al haast niet van gekomen en mijn prijzen moet ik natuurlijk wel verzilveren. Ik had 2 stempels op mijn lijstje staan, de één was uitverkocht en de ander heb ik uiteindelijk niet gehaald. Het ging om de Crazy Cats van Tim Holtz, eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op de mini's en die waren natuurlijk nergens meer te krijgen helaas. Maar ik mag niet klagen ik ben zeer goed geslaagd en heb een volle tas met mooie spulletjes.


Deze workshop staat ook zeker in mijn top 5. We zijn hier aan de slag gegaan met pigment poeder in een spray vorm. Als eerste hebben we de stempel afdrukjes gemaakt en wat ik nog niet wist is dat je embossingv poeder ook op een Distress ink afdrukje kon gebruiken. Je moet dan wel snel zijn anders is hij alweer opgedroogd, dit ga ik zeker thuis ook proberen. Als je veel kleuren inkt in huis hebt heb je eigenlijk haast geen gekleurde embossing poeders meer nodig. Daarna hebben we 2 kleuren spray op de kaart gespoten en en gedroogd met een heat tool. Wat ik zo mooi vind aan deze pigment poeder is dat de druppels ook intrekken op het embossingpoeder. Zo krijg je in het zwart allemaal mooie gekleurde stipjes. Echt een aanrader.


Op verzoek heb ik voor de zondag mijn ATC map weer meegenomen om te ruilen. Ik heb er geen spijt van want er kwam weer veel mooie creaties voorbij. Het is een gezellig moment, maar wel met een vaart erin. Je bent nog niet klaar met 1 map en je krijgt de volgende al onder je neus geduwd. Ik ben blij dat ik een grote voorraad had aangelegd, ik heb thuis geteld hoeveel kaartjes ik heb geruild en dat zijn er precies 90! Nu hard aan de slag om mijn map aan te vullen voor volgend jaar. Voor dit jaar had ik ook een serie ATC's gemaakt speciaal voor Art Specially 2016 in hetzelfde thema als de poster.
 


We zijn toch maar gaan staan voor de Copic marker workshop (het was de laatste ronde). Na zo'n druk weekend was het wel even afzien om ruim een uur te staan wachten voor deze workshop, maar het was het waard. Als ik de kans krijg zit er bij mij altijd best vaart in het maken van een kaartje en ik had hem dan ook in een half uurtje af. Dat betekend meer tijd om de laatste workshops nog af te gaan. Deze workshop zit ook zeker in mijn top 5, Copic markers geven zulke mooie kleuren.


Terug naar het Art Specially workshop plein, daar heb ik een workshop met stencils en Brusho gedaan. Meestal werken we met losse poeder, maar bij deze workshop hebben ze er een spray van gemaakt. Een super goed idee! Dit kaartje heb ik thuis afgemaakt, we kregen er een witte kaart bij en dat vond ik net iets te saai. Ik heb mijn creatie thuis eerst op een zwart papiertje geplakt en de witte kaart heb ik nog bestempeld met een achtergrond stempel. Daarna heb ik nog een kaartje gemaakt op het Stampin'Up! workshop plein.


De laatste workshop die ik heb gedaan was met Gelli Plate en Pan Pastel. Daar heb ik geleerd dat je niet perse een roller nodig hebt. Als je met deze 2 producten gaat werken is het heel belangrijk dat je de juiste volgorde aanhoud. Als er Pan Pastel poeder op je Gelli Plate komt krijg je de kleur er namelijk niet meer af. Als eerste beïnkt je de Gelli Plate met Versamark, dan druk je er een stempel in. Dan kun je de afdruk op je kaart maken. Vervolgens breng je de Pan Pastel aan op je afdruk. Je kan je afdrukjes laten overlappen, maar dan moet je wel tussendoor fixeren. Anders komt er alsnog poeder op je Gelli Plate. Ik ben heel blij met het resultaat. Het was een fantastisch weekend en ik kan nu al niet wachten op volgend jaar!
Hier nog een paar impressie foto's:



 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten