maandag 30 april 2018

Mixed Media Canvas



In mijn vorige blogpost kun je lezen over de mixed media workshop die ik heb gevolgd bij Marieke Blokland. Ik vond het leuk om te doen, maar het was me allemaal teveel gehaast om het in een half uurtje af te krijgen. Daarom heb ik het eens dunnetjes overgedaan op een 3D canvas. Bij de workshop maakten we gebruik van materialen van Liquitex. Dat heb ik allemaal niet in huis, dus ik ben aan de slag gegaan met de materialen die ik in huis heb.

1.Achtergrond met een paletmes aangebracht en 2 kleuren Panduro acrylverf gloss (deze is wat dikker dan normale acrylverf)

2.Vouw een cupcake vormpje dubbel en knip hem in 3 stukken. Deze plak je vast met behulp van een paletmes Gel Medium. Smeer eerst wat Gel Medium op het canvas, leg het papier erop en spatel eroverheen.

3. Voor wat structuur heb ik wat Snowpaint aangebracht.

4. Omdat ik geen gestreept cupcake vormpje in huis had heb ik zelf witte strepen getekend met een Posca marker.

 5. Ik heb de achtergrondkleuren gebruikt om de structuur, achtergrond en de bloemen één geheel te maken. Dit heb ik gedaan met een kwast.

 6. Met een penseel heb ik de rest van de bloem geschilderd.

7. Als je goed kijkt zie je een gouden glans. Hiervoor heb ik wat goud kleurige verf flink verdund met water grof aangebracht op het canvas en dit meteen weer weg gedept met een stukje keukenrol. Met licht verdunde witte verf heb ik nog spetters gemaakt op het canvas en de laatste details aangebracht met een witte Posca marker.



Materialen:
- Panduro 3D canvas - 
- Panduro acrykverf gloss -
- Amsterdam acrylverf -
- Amsterdam Gel Medium -
- Panduro Snowpaint -
- Paletmes -
- Penseel -
- Posca marker wit -

1 opmerking: