zondag 27 december 2015

Homemade X-Mas presents


Het is niet mijn gewoonte om zelfgemaakte kerst cadeau's te geven, maar dit jaar liep ik tegen een paar dingen aan waar het zich perfect voor leende. Mijn moeder heeft een leuke Eeyore sticker gekregen die ze graag op een adresboekje wil plakken. Helaas heeft zij nog geen geschikt boekje gevonden. Ik ben ook nog dapper hiernaar opzoek geweest om met kerst te geven, maar de opties waren beperkt en niet om enthousiast van te worden. Toen ik in Den Haag een nieuw Deens winkeltje (handgemaakte Søstrene Grene) binnen liep zag ik een eenvoudig notitie boekje liggen en vond deze wel goed bij de sticker passen. Dus besloot ik om zelf een adres boekje voor haar te maken. Ik heb de bladzijden in het boekje geteld en aan de hand daarvan het aantal bladzijden per letter bepaald, van de overgebleven bladzijden heb ik notitiebladen van gemaakt. Om het verder te versieren met stempels heb ik eventjes moeten naden, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor de katten stempels van Penny Black, leuk met die kattenpootjes die door het boek heen lopen.

 
 
 

Materialen:
 - Clearstamp Penny Black Nine Lives -
- Clearstamp Penny Black Furry Affection -
- Clearstamp Penny Black Purrfect Day -
- Distress ink Peacock Feathers -
- Distress ink Cracked Pistachio -
- Archival ink Viridian - 
- Memento zwart -

Toen ik in de V&D liep zag ik een mok gevuld met kersenbonbons, in eerste instantie ideaal cadeau voor mijn vader. Helaas was de tekst op de mok niet geschikt. Dus heb ik een leuke mok met gebouwen van Den Haag gescoord bij de Xenos en die met porseleinverf gepimpt tot een winterse kerst mok. Gevuld met kersenbonbons, leuk papiertje eromheen en klaar!





Materialen:
- Pebeo porceleinverf wit -
- Pebeo porceleinverf geel -
- Pebeo porceleinverf rood -
- Pebeo porceleinverf olive green -

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten