woensdag 24 april 2019

Art Specilly Mixed Media Event 2019 zaterdag


Wil je weten wat voor voorpret we hebben gehad? Dat lees je HIER. Dag 1 van het Art Specially event. Speciaal voor het event hebben we zelf schorten gemaakt en gepimpt. Mijn moeder heeft de schorten in elkaar genaaid, de teksten en vlekken zijn uitgesneden met de silhouette cameo. Best handig met al die extra zakken: lijm, schaar en fineliners altijd bij de hand en tijdens het ATC ruilen kan je ze lekker volproppen.

De 1e workshop was al snel een feit, maar ik vond hem erg tegenvallen. Een label versieren met stempels van de action, wel was er de mogelijkheid om nieuwe letter en emoticon ponsen uit te proberen.


Bij de workshop van Lisetta maken we een kaartje met spotlight techniek. Stempel de afbeelding 2x af , 1 daarvan pons je uit en kleur je in. Om het af te maken heb ik nog wat gespetterd met een zwarte
posca.

Bij Petra hebben we een hoesje gemaakt om een coin in te bewaren. De basis is van een mooi parelmoer papier dat we hebben gekleurd met een paar kleuren Distress ink. Daarna nog wat structuur aangebracht met clear embossing poeder en de nieuwe coin stempels. De inkt droogt wat trager op dit papier dus even de heattool erover kan geen kwaad, anders blijft het embossingpoeder overal aan plakken.

Hermine Heeft van de nieuwe lijn insecten stempels een stencil gemaakt van de vormen van 1 van de stempels. Dat stencil hebben gebruikt om stukje voor stukje de stempels 'af' te maken. Bij de nieuwe insectenlijn zitten namelijk een aantal stempels die expres niet af zijn. Die kan je dan leuk afmaken onder andere met deze techniek, ik vond het heel creatief bedacht en je gaat weer op een andere manier naar je stempels kijken. De spetters zijn gemaakt met druppeltjes Liquitex.


Bij de stand van Cat's on Appletrees heb ik een label gestempeld en een kaars versierd. Voor de kaars kregen we een speciaal papiertje waar je op kan stempelen met Stazon ink. Let wel op! Het papier is super glad waardoor je stempels kunnen wegglijden. Als je klaar bent leg je het velletje even in een schaaltje water totdat je de laagjes een beetje van elkaar kan schuiven en dan rol je het gestempelde deel om de kaars heen. Het deed me denken aan van die plakplaatjes voor op je arm. Er stond ook een voorbeeld waarbij ze met Stazon op porselein hebben gestempeld. Als je dat dan 30 minuten afbakt op 180 graden celsius blijft het gewoon zitten, dat wil ik zeker een keer uitproberen.


Voor dit kaartje mag ik aan de slag met Gelli Plate bij Jeanette. Beinkt de Gelli plate met 3 kleuren Distress oxide. Met een roller verdelen we de Distress en rollen de restanten op een apart blaadje. Op de Gelli plate drukken we een achtergrond stempel, daarna drukken we de stempel af op de andere helft van het aparte blaadje. Wat overblijft op de Gelli Plate drukken we af op het andere blaadje, dat is de basis voor de kaart. Nu komen we terug bij het restblaadje, daar pons je een cirkel uit die we weer bestempelen. Wat wel leuk is en wat je bij veel workshops terug ziet komen is het gebruik van een ronde pons op coin formaat, op deze manier krijg je meteen inspiratie voor het maken van coins.

De laatste workshop voor vandaag is bij Corine daar gaan we weer aan de slag met Distress ink en Distress oxide (deze 2 blijven toch mijn favoriete producten om mee te werken). Met 2 kleuren Distress maken we een achtergrond die we bestempelen met de swirls. Vervolgens maken we met een inkblending tool en witte gesso cirkels door de tool met een klein beetje gesso zachtjes op je papier te drukken en hem met een ronddraaiende beweging weer rustig omhoog te laten komen. Als dit droog is herhalen we deze techniek op dezelfde plek maar dan met Distress oxide. Voor de finishing toutch hebben ze iets fantastisch meegebracht! Een Molotow Liquid Chrome pen, daarmee zetten we stipjes op de cirkel en ze shinen prachtig ze maken de naam zeker waar. Helaas waren deze pennen uitverkocht, maar ik heb ze in Den Haag gekocht bij Artifac in verschillende maten.


Tussen de workshops door heb ik nog tijd gevonden om in 1 dag mijn budget erdoorheen te jagen. Bij de Stamping Cottage was het zo druk dat we geloof ik wel een half uur in de rij hebben gestaan om te betalen. Daarom heb ik toen maar meteen mijn hele mandje gevuld met de nieuwe stempels van de insecten en de coin stempels.


 Dit is toch wel echt het jaar van de gekke bekken trekken!


Na het heerlijke buffet gaan we nog naar de bar van het hotel om nog verder te knutselen en eventueel workshop werkjes afweken. Ik ben zelf meteen begonnen met het mounten van mijn nieuwe stempels. Dat is zo'n werkje waar is altijd tegenaan hik en je kan het beter maar gehad hebben. Daarnaast heb ik restjes papier van de workshop bewaard en daar heb ik nog een ATC en wat coins mee weten te maken.



2 opmerkingen:

  1. Mooie page, het vliegende boek met op de achtergrond die skyline vindt ik er erg leuk uitzien, toppie!! Groetjes Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen